Villkor och föreskrifter

Köpvillkor

 

Kontaktinfo:

Mixa Maxa

Gräsvångsvägen 84

275 67 Vollsjö

Sverige

Tel: 076-890 20 04

Kundtjänst via email: mixa_maxa@hotmail.com

 

 

Köp

Vid beställning träffas avtal när Mixa Maxa bekräftat beställningen genom en emailad orderbekräftelse.

Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta oss.

Vid eventuella felaktigheter i t ex leveranstid, pris etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.

 

Pris

I priserna ingår moms.

Fraktfritt vid köp över 600kr.

 

 

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar med posten och 2-5 arbetsdagar med Schenker efter mottagande av din order.

 

 

Leveranser

Du kan hämta din beställning personligen i Vollsjö. Annars skickas allt med Posten och Schenker

Vi levererar endast inom Sverige.

 

Brev

Beställning som har en mindre vikt och värde kan skickas med leveranssätt Brev. Detta kan endast användas när betalning sker med kort eller förskottsbetalning. Beställningen kommer då att levereras direkt i din brevlåda.

 

Postpaket

Beställningar som har ett ordervärde över 600kr, eller skickas mot postförskott sänds med leveranssätt Postpaket. När din beställning har anlänt till Postens Serviceställe, det kan vara en närliggande ICA-affär eller en bensinstation i din hemort, skickas en avisering till din brevlåda.

Email-avisering: Samma dag din order har blivit utskriven skickas ett email med kolli nr som du kan spåra ditt paket med.

OBS! Email-avisering sker endast då paketet skickas som Postpaket.

 

Fraktkostnad är 39kr, oavsett storlek på din order. Fraktfritt vid köp över 600kr.

 

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, t ex då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

 

Transportrisken

Vi står för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

 

 

Outlösta paket

För paket som ej hämtats ut och gått i retur till oss, debiteras en avgift på 300 kr (800kr vid större artiklar såsom elbilar) inkl. moms för att täcka Mixa Maxa:s utgifter för frakt och administration.

 

 

Betalning

Det finns 5 olika betalningsmöjligheter.

 

- Betalning mot postförskott

Betala ditt paket när du hämtar det på utlämningsstället. Postförskottsavgift på 70 kronor tillkommer.

Högsta belopp för Postförskottköp är 2000kr.

 

- Kortbetalning

Betala säkert med ditt VISA, Eurocard/ MasterCard. Din betalning är 100 % säker genom DebiTech Payment Gateway, vilket anses har högsta säkerhet gentemot bedrägerier. Kortnumret skickas via en krypterad anslutning direkt till banken.

 

- Direktbetalning via din bank

Betala säkert via din Internetbank. Din betalning är 100 % säker genom DebiTech Payment Gateway, vilket anses har högsta säkerhet gentemot bedrägerier. Betalningen skickas via en krypterad anslutning direkt till banken. Fungerar med Swedbank, Nordea och Handelsbanken i nuläget.

 

- Förskottsbetalning

Vid förskottsbetalning sker betalning till vårt Bankgiro 5084-9371.

Tänk på att när du fått din orderbekräftelse, väntar vi på din betalning innan vi levererar din order. Det är då viktigt att uppge ditt unika ordernummer som referens/meddelande vid betalningen. Inga extra avgifter tillkommer. Tänk också på att det tar 2-3 vardagar innan betalningen är registrerad på vårt bankgiro.

Betalning bör komma in inom 7 dagar annars annulleras ordern.

 

 

Garanti

Mixa Maxa säljer alla produkter med garanti mot fabrikationsfel enligt konsument köplagen,

utom uppladdningsbara batterier som säljs med 3månaders garanti.

Vissa Företag har utökade garantier, såsom Sony Ericsson, Nokia, Samsung, m.m.

För mer info besökt respektive tillverkares hemsida.

Alla eventuella garantier gäller i Sverige.

Du har 3 års reklamationsrätt.

Ditt garantibevis är din orderbekräftelse som du erhåller via epost, samt är bifogad i ditt paket. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen.

Vid retur skall varan emballeras på ett sådant sätt att varan eller dess förpackning inte kan komma till skada.

 

 

Restnoterade varor

Varor som är restnoterade, annulleras automatiskt på er order, och kommer inte skickas när den åter finns på lager, utan priset dras av vid betalningen. Har du betalt med kontokort sätts summan automatiskt tillbaka på kortet. När du ser att varan finns på lager i vår webbshop igen, kan du beställa den.

 

 

Ångerrätt i 14 dagar

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp och återfå den summa du betalt inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten är i väsentligen oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej förstörd eller skadad och i sådant skick att det går att sälja till ny kund utan prisavdrag. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt öppna och undersöka den. Ångerköp gäller inte på data/tv-spel om plasten/förseglingen är bruten. Mixa Maxa tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen.

 

Ångerrätt 14 dagar gäller ej företag.

Kontakta support@ om du vill utnyttja din ångerrätt

Varor som inte uppfyller dessa kriterier kommer att returneras till kund mot returfrakt samt hanteringskostnad utan undantag. Vid alla returer krävs att kunden sparar sitt kolli nr för eventuell spårning.

 

Reklamation

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan.

Mixa Maxa tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt.

Mixa Maxa besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller fellevererad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta kundtjänst för att få reklamationen godkänd, ibland kan det räcka med att vi skickar reservdelar.

Vid alla returer krävs att kunden sparar sitt kolli nr och kvitto för eventuell spårning.

Vid retur skall varan emballeras på ett sådant sätt att varan eller dess förpackning inte kan komma till skada.

 

 

Återbetalningar

Mixa Maxa ersätter endast frakt på godkänd reklamation, dock endast de billigaste försäkrade fraktalternativet Posten erbjuder, mot uppvisande av kvitto.

 

Ej godkända Reklamationer sparas i vårt lager i 3mån för eventuell retur till kund efter kunds önskemål.

 

Vid direktbetalning och kontokortsbetalning så återbetalas beloppet alltid till kontot som

användes vid köpet. Man behöver ange clearing och kontonummer vid återbetalning

på ordrar som är betalda med förskott eller postförskott.

 

Vid Garantiservice av en mobiltelefon så kommer vi inte att erbjuda kunden en ersättningstelefon medans telefonen är på service.

OBS! – Om skadan åsamkats genom oaktsamhet (vattenskada, tappskada mm.) så ingår det inte i garantiservice.

Då tar servicestället ut en undersökningsavgift vilket ni som kund får stå för.

 

 

Ej utlösta varor

För paket som ej hämtats ut och gått i retur till oss, debiteras en avgift på 300 kr (800kr vid större artiklar såsom el traktor) inkl. moms för att täcka Mixa Maxa:s utgifter för frakt och administration.

 

 

Sekretess och säkerhet Personuppgifter

Alla sidor där du lämnar personliga uppgifter vid köp är 100 % säkra sidor (krypterad överföring).

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, personnummer och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning samtycker du och godkänner att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

 

Mixa Maxa kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post.

Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår Kundservice.

 

 

Max 1st Per Kund

När vi har produkter som är märkta med Max 1st Per Kund och kunden ej respekterar det och köper fler så förbehåller vi oss rätten att endast skicka en vara och inte återbetala summor som understiger 10kr.

 

 

Tvist och Force majeure mm

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, eller liknande händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal från, Mixa Maxa som gör att Mixa Maxa ej kan hålla nämnda avtal, skall utgöra grund till att Mixa Maxa befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

 

 

Åldersgräns

Vi godkänner ej beställningar från personer under 18 år utan målsmans godkännande.

 

Förbehåll

Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar, oavsett om det gäller felaktigheter såsom tryckfel, tekniska problem, slutförsäljning eller massbeställningar. Vid felinformation har du som kund rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen.

 

Manualer och Produkter Alla produkter har en svensk manual i fysisk eller digital form när produkten så kräver det.

Skulle någon produktmanual inte vara på svenska och produkten kräver det, står detta tydligt på varans produktsida. Alla produkter kan användas i Sverige, om det finns undantag står det tydligt på varans produktsida.